Bezzałogowy modułowy system monitoringu i transportu

hexa final.23

Przedstawiamy Państwu całkowicie nowy autonomiczny system monitoringu oraz transportu z użyciem bezzałogowego statku powietrznego pionowego startu.

Bezpieczeństwo ponad wszystko:

  • do budowy zastosowano najnowocześniejsze kompozyty przekładkowe, charakteryzują się bardzo dużą wytrzymałością i podnosząc czas eksploatacji całego systemu,
  • modułowa budowa samonośnych elementów ułatwia transport oraz serwis,
  • tunelowanie i zabezpieczenie elementów obrotowych wyznacza nowe standardy konstrukcyjne,
  • systemy nawigacyjne i zasilające zabezpieczone przed warunkami atmosferycznymi,
  • zdublowany system komunikacji o praktycznie nieograniczonym zasięgu,
  • system procedur awaryjnych w niestandardowych okolicznościach,
  • odporność na systemy zakłócające (możliwość lotu bez komunikacji opartego na inercyjnym systemie nawigacji),
  • system antykolizyjny pozwalający wykryć i ominąć przeszkody terenowe,
  • odbiornik transpondera pozwalający na wykrycie kursu kolizyjnego z innymi użytkownikami przestrzeni powietrznej,

Rola operatora sprowadzona do niezbędnego minimum:

  • platforma może startować i precyzyjnie lądować samoczynnie do/z stacji dokującej bez nadzoru operatora,
  • możliwość instalacji sieci stacji dokująco-ładujących pomiędzy którymi porusza się dron, lądowanie celem naładowania do najbliższej stacji,
  • możliwość pracy programowalnej pozwalającej na misje bez nadzoru operatora np. stałe godziny patroli,
  • zarządzanie pracą z dowolnego miejsca poprzez interface WWW,
  • praca wielu platform w jednej sieci operatorskiej,

Funkcjonalności:

  • operacje interwencyjne: wysłanie platformy w miejsce wystąpienia alarmu, automatyczne przy współpracy z systemem alarmowym lub przez manualne wskazanie punktu na mapie terenu,
  • operacje transportowe: możliwość transportu przesyłek do 10 kg ładunku po miedzy stacjami dokująco-ładującymi,
  • możliwość pracy w zróżnicowanych warunkach atmosferycznych,
  • możliwość użycia mobilnych stacji dokujących na pojazdach lub łodziach oraz lądowania w trakcie ruchu,
  • gotowość do startu 24/7 w ciągu 10-30 sekund,

Przykłady zastosowań:

  • monitorowanie terenów miejskich lub zamkniętych jako rozszerzenie systemu stacjonarnego (stacje dokujące na dachach budynków, latarniach itp.),
  • monitorowanie infrastruktury krytycznej (lotniska, zakłady zamknięte),
  • monitoring z wykorzystaniem mobilnych stacji na pojazdach (policja, straż graniczna, straż pożarna)
  • monitorowanie stanu zanieczyszczenia powietrza – po zamontowaniu odpowiedniej aparatury możemy autonomicznie prowadzić analizy stanu powietrza np. codziennie o tych samych porach, w tych samych miejscach.
  • zbieranie informacji z rozmieszczonych sensorów tzw. beaconów w terenach o utrudnionym dostępie np. stany i temperatura rzek, wałów przeciwpowodziowych, poziom radiacji,
  • transport priorytetowy (przesyłki polecone, dokumenty)
  • transport medyczny (krew, transplantacja)

Dane techniczne systemu podstawowego:

  • Czas lotu z głowicą obserwacyjną: 30-60 min
  • Czas lotu cargo z obciążeniem 10 kg: 8-16 min
  • Prędkość przelotowa: 40 km/h
  • Maksymalna prędkość lotu: 80 km/h
  • ładowanie w stacji dokującej: 2h
  • Rozmiar platformy latającej: 1500 mm x 300 mm
  • Rozmiar stacji dokującej: 1200 mm

Parametry systemu obserwacyjnego w zależności od zastosowanego systemu wizyjnego oraz transmisji danych.

Dostępne głowice optoelektroniczne:

  • stabilizowane w 3 osiach,
  • posiadają kamerę światła dziennego zoom 17x do 30x,
  • jakości HD,
  • dwusensorowa głowica posiada kamerę termowizyjną (pomiarową lub obserwacyjną) o rozdzielczości 640×512 lub 336×256,
  • rejestracja obrazu możliwa także na pokładzie BSP

 

 

Konstrukcja naszego drona oraz systemy naprowadzania i dokowania zostały opatentowane w Urzędzie Patentowym RP.

Posiadamy także zastrzeżone wzory przemysłowe na inne nasze konstrukcje.