Przedstawiamy Państwu całkowicie nowy autonomiczny system monitoringu oraz transportu z użyciem bezzałogowego statku powietrznego pionowego startu.
Bezpieczeństwo ponad wszystko:
- do budowy zastosowano najnowocześniejsze kompozyty przekładkowe, charakteryzują się bardzo dużą wytrzymałością i podnosząc czas eksploatacji całego systemu,
- modułowa budowa samonośnych elementów ułatwia transport oraz serwis,
- tunelowanie i zabezpieczenie elementów obrotowych wyznacza nowe standardy konstrukcyjne,
- systemy nawigacyjne i zasilające zabezpieczone przed warunkami atmosferycznymi,
- zdublowany system komunikacji o praktycznie nieograniczonym zasięgu,
- system procedur awaryjnych w niestandardowych okolicznościach,
- odporność na systemy zakłócające (możliwość lotu bez komunikacji opartego na inercyjnym systemie nawigacji),
- system antykolizyjny pozwalający wykryć i ominąć przeszkody terenowe,
- odbiornik transpondera pozwalający na wykrycie kursu kolizyjnego z innymi użytkownikami przestrzeni powietrznej,
Rola operatora sprowadzona do niezbędnego minimum:
- platforma może startować i precyzyjnie lądować samoczynnie do/z stacji dokującej bez nadzoru operatora,
- możliwość instalacji sieci stacji dokująco-ładujących pomiędzy którymi porusza się dron, lądowanie celem naładowania do najbliższej stacji,
- możliwość pracy programowalnej pozwalającej na misje bez nadzoru operatora np. stałe godziny patroli,
- zarządzanie pracą z dowolnego miejsca poprzez interface WWW,
- praca wielu platform w jednej sieci operatorskiej,
Funkcjonalności:
- operacje interwencyjne: wysłanie platformy w miejsce wystąpienia alarmu, automatyczne przy współpracy z systemem alarmowym lub przez manualne wskazanie punktu na mapie terenu,
- operacje transportowe: możliwość transportu przesyłek do 10 kg ładunku po miedzy stacjami dokująco-ładującymi,
- możliwość pracy w zróżnicowanych warunkach atmosferycznych,
- możliwość użycia mobilnych stacji dokujących na pojazdach lub łodziach oraz lądowania w trakcie ruchu,
- gotowość do startu 24/7 w ciągu 10-30 sekund,
Przykłady zastosowań:
- monitorowanie terenów miejskich lub zamkniętych jako rozszerzenie systemu stacjonarnego (stacje dokujące na dachach budynków, latarniach itp.),
- monitorowanie infrastruktury krytycznej (lotniska, zakłady zamknięte),
- monitoring z wykorzystaniem mobilnych stacji na pojazdach (policja, straż graniczna, straż pożarna)
- monitorowanie stanu zanieczyszczenia powietrza – po zamontowaniu odpowiedniej aparatury możemy autonomicznie prowadzić analizy stanu powietrza np. codziennie o tych samych porach, w tych samych miejscach.
- zbieranie informacji z rozmieszczonych sensorów tzw. beaconów w terenach o utrudnionym dostępie np. stany i temperatura rzek, wałów przeciwpowodziowych, poziom radiacji,
- transport priorytetowy (przesyłki polecone, dokumenty)
- transport medyczny (krew, transplantacja)
Dane techniczne systemu podstawowego:
- Czas lotu z głowicą obserwacyjną: 30-60 min
- Czas lotu cargo z obciążeniem 10 kg: 8-16 min
- Prędkość przelotowa: 40 km/h
- Maksymalna prędkość lotu: 80 km/h
- ładowanie w stacji dokującej: 2h
- Rozmiar platformy latającej: 1500 mm x 300 mm
- Rozmiar stacji dokującej: 1200 mm
Parametry systemu obserwacyjnego w zależności od zastosowanego systemu wizyjnego oraz transmisji danych.
Dostępne głowice optoelektroniczne:
- stabilizowane w 3 osiach,
- posiadają kamerę światła dziennego zoom 17x do 30x,
- jakości HD,
- dwusensorowa głowica posiada kamerę termowizyjną (pomiarową lub obserwacyjną) o rozdzielczości 640×512 lub 336×256,
- rejestracja obrazu możliwa także na pokładzie BSP
Konstrukcja naszego drona oraz systemy naprowadzania i dokowania zostały opatentowane w Urzędzie Patentowym RP.
Posiadamy także zastrzeżone wzory przemysłowe na inne nasze konstrukcje.